« Inapoi | 2009

Campania “Nu e poveste”

In fiecare an, incepand cu 2004, Fundatia Sensiblu desfasoara in perioada celor 16 Zile Internationale de Activism Impotriva Violentei asupra femeii ample campanii de sensibilizare a opiniei publice asupra consecintelor grave pe care violenta domestica le are asupra familiei. Anul acesta, campania a vizat atragerea atentiei asupra situatiei delicate a copiilor din familiile cu violenta domestica.

Spre deosebire de ceilalti ani, campania din 2009 a fost destinata exclusiv mediului online. Alegerea acestui mediu de promovare a fost sustinuta de statisticile Fundatiei conform carora internetul reprezinta o sursa de informare principala pentru persoanele care au apelat la serviciile sale, fiind totodată un mediu cu un potential ridicat de propagare a mesajului.

Astfel, pe 25 noiembrie 2009, Fundatia Sensiblu a lansat un apel mobilizator la schimbare adresat tuturor oamenilor: „Spune tuturor ca nu e poveste!” prin website-ul www.nuepoveste.ro

Obiectivele acestei campanii au fost:

•             Transmiterea mesajului campaniei Nuepoveste.ro catre comunitatile online si aducerea pe site-ul campaniei nuepoveste.ro unui minim de 15.000 de utilizatori.

•             Informarea oamenilor cu privire la consecintele traumatizante pe care o experienta violenta in mediul familial o poate avea asupra copiilor;

•             Determinarea unei atitudini active de condamnare a violentei asupra femeilor si copiilor la nivelul familiilor in Romania;

•             Promovarea activitatilor Fundatiei Sensiblu dedicate luptei impotriva violentei domestice.

Pe 25 noiembrie, sub sloganul “Spune tuturor ca violenta domestica nu e poveste!”, agentiile GMP PR si Webstyler au creat pentru fundatia Sensiblu site-ul www.nuepoveste.ro. Aici, a fost redata povestea Cenusaresei relatata de un copil de 11 ani, cu un tata violent si o mama victima a violentei lui.

Rationalul campaniei s-a bazat pe faptul ca povestile pe care le spunem copiilor reprezinta primele repere simbolice despre bine sau rau, prima imagine a lumii pe care cei mici o invata de la cei mari. Prin contactul prelungit cu violenta din cadrul familiei, universul copilului devine populat cu personaje negative, o reflectie a realitatii dureroase din jurul lor.

Mesajul si modalitatea de transmitere a acestuia au urmarit sa stimuleze constientizarea efectelor negative pe care experienta violenta in cadrul caminului o are asupra copiilor. Mamele sunt astfel incurajate sa aleaga o noua viata, fara teroare, batai sau umilinte pentru ele si copiilor lor, iar ceilalti membri ai societatii sa ia atitudine impotriva agresiunilor in mediul familial, transmitand mesajul campaniei mai departe.

Apasa imaginea pentru a vedea povestea initiala

Apasa imaginea pentru a vedea povestea initiala

Pe site-ul www.nuepoveste.ro, vizitatorii au putut transforma povestea unui copil expus violentei domestice, implicandu-se astfel in condamnarea acestui fenomen. Utilizatorii au putut gasi povestea lui Alex, baietelul de 11 ani, care relateaza basmul Cenusaresei in mod propriu, afectat de experienta din familie.

Povestea putea fi schimbata de catre cei care intrau pe site si transmiteau mesajul campaniei mai departe. La fiecare 5.000 de vizualizari, povestea se schimba, cadru cu cadru, din una plina de violenta, in adevarata istorie a Cenusaresei.

Tot pe acest site, vizitatorii au putut gasi o sectiune de unde puteau descarca materialele campaniei prin care puteau promova in mediul online aceasta cauza:

•  avatar Nuepoveste

•  Banner pentru blog

•  Banner pentru site

•  Semnatura pentru forum

 

Vizitatorii au fost invitati sa posteze intrebarile sau mesajele lor de incurajarea in sectiunea de forum a site-ului.

In final, vizitele utilizatorilor au determinat schimbarea povestii în varianta sa originală cu final pozitiv.

Rezultatele campaniei:

1.             In cele 16 zile de campanie:

Peste 45.000 de oameni au intrat pe www.nuepoveste.ro si au schimbat scenariul povestii.

Peste 27.000 de pagini au pus link-uri catre site-ul campaniei.

Peste 2.000 de persoane au descarcat materialele din secţiunea Cercetare, iar bannerele de sustinere au inregistrat peste 35.000 de vizualizări.

Avatarul campaniei a fost utilizat de nu mai puţin de 300 de persoane.

Mesajul campaniei a fost transmis si prin retelele sociale: 500 de oameni au sustinut cauza pe Facebook si peste 1000 de oameni au dat click pe link-urile din Twitter.

Totodata, numeroase reactii au fost inregistrate pe forumul www.nuepoveste.ro si au fost primite apeluri la centrul de consiliere Casa Blu despre situatii de violenta domestica.

2.             Post campanie:

In cele 2 luni de la lansarea campaniei peste 3800 de persoane au descarcat materialele din sectiunea Cercetare puse la dispozitie pe site, bannerele de sustinere au avut peste 203.000 de vizualizari, nu mai putin de 300 de oameni au utilizat avatarul campaniei, 90.000 de pagini au pus link-uri catre site-ul campaniei. Numarul utilizatorilor de pe retelele sociale s-a dublat: aproape 1000 de oameni au sustinut cauza pe Facebook ti peste 2000 de oameni au dat click pe link-urile din Twitter. Sute de oameni au transmis mai departe mail-uri cu mesajul campaniei.

Sustinatorii acestei campanii au fost:

•  Radio Lynx

•  Forumul Softpedia

•  121.ro