« Inapoi | 2015

“Parfumul” violenței domestice din noua campanie a Fundației Sensiblu

Fundația Sensiblu atrage atenția asupra violenței domestice printr-o nouă campanie neconvenţională creată de agenția Geometry Global.  În luna mai, un insert în revistele pentru femei intrigă de la prima atingere: ceea ce pare a fi o reclamă la un parfum de lux urmează să devină un semnal de alarmă puternic cu privire la abuzului fizic din România. În 2012 agenția a creat pentru aceeași fundație campania de conștientizare ”De 8 Martie, nicio palmă”.

Advertorialul inserat de Fundaţia Sensiblu în revistele pentru femei arată ca o reclamă la un parfum de lux, însoţită de o mostră. Mesajul îndeamnă femeile să testeze parfumul frecând încheietura mâinii de o suprafaţă predefinită. Când fac acest gest, ceva obişnuit pentru cititoarele de reviste, pe piele se transferă o vopsea violet. Astfel, este simulată o vânătaie familiară femeilor care în mod constant sunt bruscate şi agresate de către partenerii lor de viaţă. În locul mesajului „testează parfumul” apar acum informaţii despre cum poate Fundaţia Sensiblu să susţină şi să ajute victimele violenţei domestice.

Board campaign

Prin mesajul ”Vânătaia dispare, trauma rămâne”, campania Sensiblu vrea să vorbească atât cu posibile victime ale violenţei domestice, indicându-le o modalitate prin care pot cere ajutorul, dar şi cu persoane din preajma victimelor care pot da mai departe mesajul de susţinere.

„Violența domestică este o realitate des întâlnită în familiile din România, iar impactul ei depășește granița familiei, nu mai este doar o problemă de cuplu, ci o problema  a întregii societăți. Mass-media a acordat o atenție din ce în ce mai mare acestor cazuri și tot mai multe femei își ascund identitatea, dar își dezvăluie gândurile în pagini de reviste şi pe forumuri de discuţii online. Nu mai este o problemă care poate trece neobservată, iar femeile au nevoie de un cadru în care să primească suport de specialitate. Numărul de telefon al centrului de consiliere Casa Blu al Fundației Sensiblu le stă la dispoziție: 021 311 46 36. Prin această campanie, ne dorim ca acelea care au simțit deja „parfumul” violenţei domestice în căminul lor să vină către noi, iar cele ce-l vor atinge prima oară în  paginile revistelor să ne ajute să ducem mesajul mai departe”, spune Cristina Horia, Director Executiv al Fundaţiei Sensiblu

La nivel global, peste 700 milioane de femei sunt victime ale abuzurilor fizice și sexuale comise de soții sau partenerii lor. În România, între anii 2004 și 2012, peste 940 de persoane și-au pierdut viața din cauza conflictelor în familie. Numai în anul 2012 au fost peste 86 000 de solicitări de intervenție în cazuri de agresiuni în familie la serviciul 112.

HWN_Visual_Coef_0,7

Echipa Geometry Global
Răzvan Ludu (Sr. Art Director), Sorana Somesan( Sr. Copywriter), Florina Alexandru (Sr.Art Director), Mihai Fetcu (Creative Director), Ada Iftodi (Account Manager), Mihai Draghici (Account Manager), Patricia Arbanas (Group Account Director).

Echipa Fundației Sensiblu
Cristina Horia (Director Executiv), Veronica Dobre (PR Manager).